Social Media

Inhoud

Bla
bla
bla

Social media is volledig geïntegreerd in ons doen en laten. Bedrijven maken gretig gebruik van diverse social media tools om in contact te komen en te blijven met (potentiële) klanten. Gevestigde platformen als Facebook, Instagram, Snapchat, Linkedin en YouTube zullen de komende jaren populair blijven en elk jaar komen er van allerhande social media apps bij. Sommige apps blijven, anderen zijn korte tijd mateloos populair en “verdwijnen” weer.

Als bedrijf is het belangrijk om actief te worden en zijn op diverse social media tools. Beschouw het opzetten en beheren van social media accounts dan ook als hoofdonderdeel in je Public Relations (PR) strategie.

Social Media als PR-tool is enorm krachtig. Door actief met je doelgroep te communiceren houd jij je doelgroep ook actief betrokken bij je bedrijf. Ook kan de doelgroep invloed uitoefenen op jouw bedrijf als je luistert naar suggesties van de doelgroep en de doelgroep stemrecht geeft door het voeren van polls en comments. Als dit goed uitpakt, is het onderhouden van bedrijfsaccounts op Social Media een positieve impuls voor je bedrijf en zorgen deze activiteiten voor meer merkentrouw. Bovendien heb je kans dat jouw volgers jouw bericht weer delen met hun eigen sociale omgeving: gratis mond-tot-mond reclame!